tirsdag 3. juli 2012

Litt bryllupsdetaljer

God tirsdag! For meg er det min første tirsdag som Fru., og hvor stas er ikke det? Jeg har giftet meg med verdens beste og vi hadde et helt fantastisk drømmebryllup:) Vi giftet oss utenfor Gøteborg, i Kållered kyrka og hadde bryllupsfesten på Hällsnäs Herrgård. Her bodde vi, og de fleste av gjestene våre fra fredag til søndag. Det har vært en fantastisk helg, og vi føler oss så heldig som er omgitt av så mange gode og vakre mennesker. Været var også med oss denne viktige helgen, med øsregn både fredag og søndag men sol og delvis skyet hele lørdagen når det virkelig gjaldt. Vi har lagt ned masse forberedelser og mye forarbeid, så det var helt utrolig å se at alt ble som vi hadde håpet på pluss enda litt til. Vi hadde strykeorkester og solist i kirken, og en pastor som var helt enestående.  Det var en veldig personlig vielse, akkurat som vi ønsket oss. Jeg følte meg virkelig som en prinsesse denne dagen, og tro meg det er stas det. Jeg har ikke fått noen bilder fra bryllupslokalet enda, men det kommer etterhvert. Tenkte bare i første omgang å vise litt av bryllupsdetaljene som vi hadde med til dette fantastiske lokalet vi var i. Fargene som gikk igjen var hvitt og gammelrosa, og silkebåndet og rhinestonespennende var det som gikk igjen fra invitasjonene.

På fredagen la vi ut program på rommene til alle de gjestene som bodde på Hällsnäs. På baksiden av disse hadde vi en liten svensk-norsk ordliste med morsomme ord som kan misforstås om man ikke vet hva de betyr.


Godisesker som inneholdt operamints stod på middagsbordet.




 Menyene var også dekorert med gammelrosa silkebånd og rhinestonespenne. På baksiden av disse stod det litt informasjon om hver av gjestene og også hvilket bord den enkelte satt ved.




Det var litt av detaljene, mer kommer senere. I morgen reiser vi til sydligere strøk. God sommer til dere fra meg:)


3 kommentarer:

  1. Å så flott. Fine detaljer. Gratulerer som fru. Husker min dag og hvor herlig det var å være prinsesse for en dag. Kos dere masse på tur.
    Klem

    SvarSlett
  2. Får ikke sagt det nok ganger Maja, du var en vakker brud!! Gratuler så masse som fru:) Dere har brukt masse tid på planlegging og her ser vi resultatet, flotte detaljer! Kos dere masse på en velfortjent tur, nyt:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk jenter, så snille dere er:)

    SvarSlett