onsdag 28. desember 2011

Du grønne glitrende tre...

Vi hadde tenkt å pynte treet noen dager før juleaften, men i år ble det faktisk som tradisjonen hjemmefra sier, dagen før dagen. Min kjære hadde vært ute og kjøpt et nydelig tre, jeg var veldig fornøyd da jeg fikk se det. Vi hadde handlet veldig mye før jul og vi trodde at alt var i hus. Men noe av det vi hadde glemt å sjekke var at vi hadde glitter til juletreet og pinner til pinnekjøttet. Det første var jo ingen krise, og når det ble som det ble synes jeg det var vel så fint uten glitter. Man må jo ikke følge alle tradisjoner i julen. Men pinner behøvde vi, og tro meg det var ikke lett å oppdrive på selveste juleaften. Å gå på shopping på juleaften strider mot alle mine prinsipper, men dette året måtte jeg da ut å handle. Ikke bare var det at jeg måtte i butikken, men hele fem butikker måtte jeg innom for å finne pinner. Men det var vel verdt det. Pinnekjøtt er fantastisk godt, og med 4kg pinnekjøtt var det ikke plass til selvhugde pinner selv i den største kjelen vår. Juleaften ble det likevel, selv om jeg måtte ut å shoppe på selveste dagen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar