lørdag 26. november 2011

Leiligheten pyntet til jul. I år har vi et hus, jippi.


I går hadde jeg planer om å henge opp adventsstjernene og pynte litt i huset, men det ble ikke til det. For det første var jeg på Bauhaus nesten hele dagen, og for det andre var det 12 plussgrader og da absolutt ingen julestemning. Å være kvinne på Bauhaus er ikke bare enkelt. Jeg hadde med en handleliste på lister, utforing, glassfibervev, en gjerdingssag og litt andre småting. Det er mange valgmuligheter på alle disse tingene, noe som gjorde dette veldig komplisert for meg. Var helt utslitt da jeg dro derfra. Hadde gått frem og tilbake hundre ganger, ringt min kjære sikkert fire ganger per ting jeg skulle ha. Når i tillegg handlelisten er på svensk, så er det ikke bare bare å spørre om hjelp heller. Ikke det at svensk er så vanskelig, men faguttrykk i håndverkerverden kan bli vanskelig selv på svensk. I tillegg kjørte jeg rundt med en enorm handlevogn som man burdde hatt et eget sertifikat for å få lov til kjøre, umulig å svinge. Men men, bilen ble fylt med diverse og oppgaven var utført. Litt god følelse av selvstendighet også når man får til slike ting. I mangel på julestemning har stjernene fortsatt ikke kommet opp i huset, men nå skal jeg bruke kvelden på å lete de frem. Nå er det jo mørkt ute, så man ser ikke hvor mye mangelen på snø har betydning for julestemningen. I morgen skal vi på åpning av julegaten her, så håper det også kan bringe frem følelsen av at adventstiden har kommet. Da blir det vel også en tur innom "Julehuset" og julemarkedet. Gleder meg. Legger ved litt bilder fra en julepyntet leilighet, slik vi hadde det i fjor. I år skal et helt hus pyntes, jippi!!!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar